11 september 2007

Frisyr- och Makeup Hemsida och Blonderings Tips!

Nyss upptäckte jag en frisyr och makeup sajt som verkar väldigt bra om man vill ha lite inspiration till en ny klippning, färgning eller makeup. Själv vill jag bli blond, igen. Så om det är någon som vet en bra salong i Göteborgs området som är duktiga på blonderingar, och som inte kostar skjortan så är jag väldigt tacksam för tips!
Jag har provat att blondera mig själv hemma, men jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt. Vilket jag inte tycker man får när man köper blondering på burk och bara lägger i hela håret. Det har även en tendens att gå åt gula nyanser då, vilket jag absolut inte vill ha!

När jag ändå är igång kan jag passa på att efterfråga ett bra blond/silver shampoo. Vilket använder du och tycker du är bäst? Själv har jag provat KMS - Color Vitality- Blonde shampoo och Goldwell - LC2 - Perfect your Blonde - Blonde Shampoo. KMS gillade jag väldigt mycket och tyckte det var vädligt effektivt, dock inte så skonsamt mot håret, men finns det något sådant shampoo som är det? Men det är vädligt dyrt, ca 179:- för 250ml. Goldwells tycker jag inte alls om, det blir inget lödder av det och man får använda upp ungefär 1/4 av flaskan till varje shampoonering. Dock är den betydligt billigare med ca 50:- på Rusta för 500 ml, samt skonsamare men till kostnaden av att det inte alls är lika effektivt.


Och så en sista fundering. Är det någon som vet om och isåfall vad det är för skillnad på Blond shampoo och Silver shampoo?

6 kommentarer:

Rouge sa...

Matrix silvershampoo gillar jag! ;) Känns mycket skonsammare än KMS variant på mitt hår! Mitt hår blir riktigt mysigt och fluffigt och mjukt efteråt, och jag tycker det dessutom blir mindre frissigt än vanligt också! Och man får mycket produkt för pengarna ju! Hela 500 ml för 199 kornor ;)

Linda sa...

Rouge: Ja. Jag är dock väldigt sugen på att köpa ett nytt blonde shampoo från kms, just för att jag tyckte det var så effektivt. Men lite efterforskningar håller med dig om att matrix so silver är väldigt bra. Så jag vet inte riktigt :) sen finns det ju tusen märken till, men john frieda ska jag inte köpa iallafall ;)
Men 199:- för 500 ml mot 179:- för 250ml är också väldigt lockande! ;)
Vi får väl se vilket som får följa med mig hem :)

litenblogg sa...

Såvitt ja har förstått det så använder man ett blond shampoo för att ta bort de gröna(koppar?) som kan komma ur rören i duschen och som gör håret lite grönskimrande i ljuset.
En vanlig åkomma vid blont..tyvärr.
Silvershampoo däremot är väl mer till för att neutralisera gula toner.
Tror att de är så det fungerar..

Använder wellas System professional silvershampoo, de rekommenderar jag inte, håret blir en trassel härva av det :o(
Finns säkert bättre.

En superprodukt som är bra för uppfräschning till blont är Revlons nutri color creme inpackning, i färgen white platinum. Tar oxå bort gult :o)

Anonym sa...

bra start

Sandra sa...

Hej LC2 skall användas i fuktigt hår och ej sköljas ur däför du inte upplevt något lödder ;)

Anonym sa...

Schampon som löddrar inehåller sulfat m.m. som tar bort dom naturliga fetterna i håret som göra det mindre frissigt i lång sikt & mindre torrt. Goldwels löddrar inte för att det inehåller mindre sulfat. Vi bara tror att det måste löddra för att det ska värka & bli rent.